HTML

London-challenge 2010

- avagy egy szegedi közgázhallgató az ismeretlenben..

Friss topikok

  • marciasuroma: ui: hnap írok.. asszem:D (2010.07.31. 21:44) Leeeeeds 2.
  • nanyííí (törölt): Régen írtál :( (2010.07.23. 22:26) One-day-shows
  • marciasuroma: @nanyííí: okéé:D (2010.07.14. 17:29) Városnézés 1. -UPDATED
  • marciasuroma: Nah mivel mostanában láttam elég sok postacímet (a netes rendeléseket pakolom meg címzem) kiderült... (2010.07.14. 17:20) Windsor, 1-2. nap
  • nanyííí (törölt): Nehogy börtönbe kerülj :D (2010.07.14. 17:19) Windsor, 3. nap reggel

Linkblog

Tuesday

2010.06.15. 20:34 :: marciasuroma

 Tuesday, 15:32 am GMT. Reggel elhatároztam, hogy elmegyek számlát nyitni egy bankba. El is mentem a legközelebbibe, egy Barclays-be. Bemegyek, mondom, hogy számlát szeretnék nyitni. Kért egy útlevelet, egy jogosítványt meg személyit, meg egy magyar lakcímet. Odaadtam neki mindent.. Azt mondja, hogy ez nem jó így, mert a lakcímkártyán nincs fénykép, a személyin meg a jogsin meg nincs lakcím. Mondom neki, hogy Magyarországon ilyent adnak. Aztán az volt a gondja, hogy a lakcímkártya száma nem egyezik meg a személyi igazolvány számával. Mondtam neki, h annak nem is kell, mer két másik kártya. Körbetelefonált vagy 5 embert.. mondja a végén, hogy ez így nem jó, nem tudja lakcímként elfogadni, így nem tud bankszámlát nyitni nekem, de mivel ugye angol állampolgársághoz fogok folyamodni, úgyis kell National Insurance (NI=TB), annak a papírjával majd fogok tudni bankszámlát nyitni. Mondom neki, hogy én nem akarok angol állampolgár lenni. Erre a szeme 4 és fél méteresre tágult:D ’’You DO NOT want to have English citizenship????!!!!!!’’ (Itt indiai pakisztáni, szomáliai, nigériai, stb bevándorlók élnek és mindenki angol állampolgárságot akar) Mondom no, én csak nyárra jöttem dolgozni. Aszongya akkor se tud számlát csinálni, menjek be a citybe és ott a Harrods mellett van a Barclays központja ott megmondják, hogy mit lehet csinálni. Nahmondom az tutinem, majd keresünk másik bankot. Azért elkértem a Barclays központ pontos címét, hátha mégis kelleni fog. Elmentem kedvenc internetkávézómba, kerestem bankokat a közelben, mondom veszek egy egyhetes buszbérletet, aztán körbejárkálok. Bemegyek az egyik boltba, mondom, h szeretnék weekly buspass-t. Aszongya jó, adjam az Oysteremet(tömegközlekedési kártya). Odaadom.. aszongya mától kéri? Mondom jah.. aszongya van az oysteren még 4,20. Mondom jah, &? Kiderült, hogy ez nem olyan bérlet, mint nálunk, hogy megveszed és felmutatod felszálláskor, sőt, igazából nem is bérlet, csak töltés az Oysterre. Mert ez úgy működik, hogyha felszállsz egy buszra Londonban, akkor fogod az Oystered, lehúzod egy érzékelőn és leveszi a pénzt. Nahmost bérletnél ez úgy néz ki, hogy egy nap nem vesz le több pénzt, mint Ł3,90, bármennyit is utazol. Ez a napi jegy. Ugyanez hetire. Egy hét alatt nem vesz le többet, mint Ł16,50. Nah mondom akkor még ezzel elleszek, méjbí nekszt tájm majd jövök:D Nah el is mentem a Walthamstaw market nevű helyre, oda volt beírva 2 bank is. Bemegyeka HSBCbe, mondom good afternoon számlát szeretnék nyitni. Aszongya júníd en öppojntment. Mondom remek, tudéj? Aszongya tudéj már nem. Mondom tumorró? Aszongya megnézi mikorra van hely. Legkorábban jövő keddre. Mondom én annál jobban sietek, méjbí nekszt tájm. Jó elmegyek a 3. helyre(Co-operating bank), bemegyek, sehol senki. Aszongyák a pénztárnál, hogy üljek le, majd jön vki. Jó leülök, jön egy fickó, mondom bankszámlát szeretnék. Aszongya passport, ID card.. jó odaadom neki mind2t, aszongya proof of address. Adok neki egy lapot, amit a lakás tulajdonosa írt, hogy én tényleg itt lakok. Aszongya ez nem jó, egy nevemre szóló számla kéne. Mondom az én nevemre nem jön számla, én csak bérelem a helyet. Aszongya jóvan akkor jó lesz ez is.. adott egy cetlit, hogy magyar lakcímemet írjam le (nemám lakcímkártya, meg fénykép:D), jó leírom, és minden egyes szó fölé odaírom, hogy az éppen mi (5008 Szolnok=city, Kaffka Margit=name of street utca=street 10=house number). Szegény mire bevitte a gépbe a lakcímet.. először az 5008at nézte házszámnak. Aztán utcanévnek beírta, hogy UTCA, a Kaffka Margit helyett Kattka Margitot írt.. de mindezek mellett imádtam mer legalább megpróbált nekem bankszámlát nyitni, szal örök hálám, ha összejön a számlanyitás, ha nem: ) Aszongya majd kapok egy levelet, amiben bekérik a személyes irataimat, azt szarjam le mer már lefénymásolta, 1 hét múlva kiderül, hogy sikerült-e bankszámlát nyitni, rá 3 napra kapok kártyát, rá 5 napra PINkódot. De aszongya ha sietek akkor jöjjek be jövő kedden, akkor már fog tudni bankszámlaszámot mondani, amire tudják utalni a pénzt. Szal nagyon rendes volt a fickó : ) Jó hazafele menet bementem a Tescoba, megint sikerült a kajavásárlásomat Ł2 alá szorítani:D Legalább amíg nem találok munkát addig nagyon spórolok, ez úgy néz ki, hogy napi Ł2ból kajálok és napi Ł1,5ből netezek. Mert ugye itthon nincs net. Nah ezt nem olyan könnyű megvalósítani, mert a legolcsóbb kenyérféle a 400g-os fehérkenyér, ami Ł0,60ba kerülà 1kg=Ł1,5, vagyis 1 kg kenyér 510 Ft.. ami rohadtsok. Viszont a felvágott lényegesen olcsóbb, a disznóhúsos felvágottból (amiben úgy tűnik, h elég sok hús van) elég sokat lehet kapni Ł0,5 vagyis 170 Ft-ért, sztem többet, mint Magyarországon. Amúgy itt a Tescoban vannak olyan pénztárak, ahol nincs pénztáros, hanem te odamész, lehúzogatod az áruidat és bedobod a pénzt, aztán mehetsz is, és 4 ilyen self-operating kasszánként van 1 nőci, aki figyeli, hogy nem teszel-e el valamit lehúzás nélkül.xD Még nem mertem kipróbálni :D Kezdem megszokni a helyi közlekedést. Nemcsak azt, hogy az autók a másik oldalon közlekednek, hanem azt is, hogy a gyalogoszebrák elég érdekesen működnek. Nem úgy, mint Magyarországon, hogy egy kereszteződésben vmerre mennek az autók és ahol nem veszélyeztetik a gyalogosokat, ott zöld, hanem amilyen régen volt Mo-n is, hogy egyszercsak mindenhol zöld lesz a lámpa, amúgy meg sehol, ott se, ahol lehetne. Nah ennek az a következménye, hogy az emberek össze-vissza császkálnak az úttesten:D Első nap egy zebrátlan szakaszon mentem át az úton és rámdudáltak, mer útban voltam. És reflexszerűen a másik irányba néztem először, csak aztán a kocsi felé. És egy középkorú helybéli nő meg kiröhögött a férjének, hogy láttad, honey, a másik oldalra nézett el először.xD, nah mostmár legalább addig eljutottam, hogy az úton foggalmam nincs, hogy merre kell először elnézni, pedig egy csomó helyen fel is van festve, hogy look right meg look left:D, sztem mire megszokom, hogy merre kell nézni lassan már mehetek is haza Mo-ra. Apropó hazamenetel. Mivel továbbra sincs munkám és bankszámla híján a köv 1 hétben nem vszínű, hogy lesz, ezért egyre jobban tartok attól, h haza kell térnem a hőségbe júli közepén..:/ de hátha nem, remélem lesz munkám:D nah kicsit pihi mer kimerítő volt a napJ

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://london-challenge-2010.blog.hu/api/trackback/id/tr342084435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nanyííí (törölt) 2010.06.15. 20:35:42

Azért nem olcsó... Ennyire kell a net? :) Esetleg nem tudod lecsökkenteni őŐő egy órára? És akkor pár nappal tovább maradhatsz.
Vagy nem tudom... Kiskocka :P Hát szorítok a munkához (yn)

marciasuroma 2010.06.15. 20:37:41

@nanyííí: öö net kell:D am 2-3 nap és költözök.. szal akkor már ingyen lesz a net..

nanyííí (törölt) 2010.06.16. 21:02:50

Akkor mindig fenn leszel? (y) :)

marciasuroma 2010.06.17. 18:45:14

ahhaa.. most lett netem:D
süti beállítások módosítása